Press release

ttec Computer breidt haar portefeuille van oplossingen uit met Nimble storage 'nieuwe generatie Storage'

Nijmegen, 30 Oktober 2013 - In combinatie met Nimble storage, één van de meest innovatieve leveranciers op de markt van opslag biedt ttec oplossingen voor I/O-intensieve applicaties die steeds meer eisen door de groeiende datastroom. Met onmiddellijke ingang voldoet ttec Computer aan de eisen van groeiende opslagprestaties, schaalbaarheid en gegevensbescherming met Nimble storage iSCSI SAN-opslag systemen. De CS serie van Nimble storage overwint de oude problemen die traditionele opslagarchitecturen ondervinden. Tot op heden, bij het selecteren van een opslagsysteem hadden gebruikers te kiezen tussen prestaties en opslagcapaciteit. ttec Computer zorgt ervoor dat u beide kunt selecteren.

Hybride harde schijf en SSD’s combineren het beste van beide werelden

Het geheim ligt in de kern van de Nimble opslagarchitectuur – de speciaal ontworpen en gepatenteerde "Cache Accelerated Sequential Layout" (CASL). Dit is een hybride schijf concept dat hoge capaciteit harde schijven met lage latency en hoog-performante Solid State-schijven (SSD's) combineert. Flash voldoet aan de eisen van random gedistribueerde Lees processen, harde schijven, van sequentiele processen en hoge opslagcapaciteiten. Het resultaat is een aantal nieuwe functies, zoals dynamische caching, schrijven-geoptimaliseerde indeling van gegevens en consistente gegevenscompressie.

Dynamische cache versnelt leestoegang door een kopie van geïndexeerde, vaak opgehaalde en daarom actief "hot" gegevens en meta-gegevens op te slaan in de flash cache. De doorvoer snelheid verhoogt ook tijdens leestoegang en de latency wordt lager. De schrijf-geoptimaliseerde Indeling combineert alle schrijftoegang procedures in één enkele sequentieel schrijf proces. De CASL architectuur en het ontwerp van de Nimble opslagsystemen zijn vooraf bestemd om te voldoen aan de uitdagingen van de kosten en prestaties van de virtuele desktop infrastructuur (VDI).

Gegevenscompressie in real-time

Real-time datacompressie vermindert capaciteiten van 30 tot 70 procent, zonder afbreuk te doen aan prestaties of latency. Bovendien gebruikt Nimble storage "Thin Provisioning" om meer opslagcapaciteit toe te wijzen dan werkelijk beschikbaar is. Zodra de data is geschreven vind dynamische toewijzing van de capaciteit plaats. Thin Provisioning maakt het ook mogelijk efficiënter van opslagcapaciteit en harde schijven gebruik te maken.

Door Nimble storage hybride opslagsystemen toe te passen, kunnen organisaties hun kapitaal efficienter benutten en snijden in de operationele kosten. Met vergelijkbare of hogere prestaties heeft men minder opslagcapaciteit nodig en heeft men lagere vereisten met betrekking tot de ruimte, elektriciteit en koeling.

More information:

ttec Computer B.V.
Pers and Public Relations
Marc van Schijndel
Kerkenbos 1097D Postbus 38040
6503 AA Nijmegen
E-mail: mvanschi@ttec.nl
www.ttec.nl

About transtec:

The IT service provider ttec Computer B.V. offers unique IT expertise based on the combination of its manufacturer, system house and High Performance Computing (HPC) competence. ttec delivers client-specific solutions, a broad service portfolio and fulfils the highest security standards with its Cloud. Customers include public institutions as well as companies from different branches. The market-listed company has offices in Germany, France, Great Britain and Switzerland and generated a revenue of 44,6 million Euros in 2015. www.ttec.nl